Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
1 2 3 4 5


Użycie Bojowe - Sd.Kfz.2 Kettenkrad
 

        Pierwsze 70 egzemplarzy Sd.Kfz.2 przekazano do jednostek wojskowych już w 1940 roku. Nie zostały jednak wówczas wprowadzone do normalnej eksploatacji, gdyż testowano je w różnorodnych warunkach terenowych. Oficjalnie pojazd przyjęto do uzbrojenia Wehrmachtu dnia 5 czerwca 1941 roku.
     Na masową skalę Kettenkrady zaczęto używać od 1942 roku, czyli od momentu kiedy trafiły na front w Afryce Północnej.
Zyskały tam pozytywną opinię - żołnierze doceniali ich świetne walory terenowe i dużą prędkość jazdy po drodze.  Przeważnie wykorzystywano je do celów transportowych (przewóz amunicji i zaopatrzenia). Stosowano je również jako ciągnik artyleryjski, holujący m.in. działa bezodrzutowe 10,5 cm Leichtgeschütz 42 oraz 7,5 cm Gebirgsgeschütz 36. Oddziały łączności wykorzystywały je natomiast do rozkładania kabli telefonicznych, a oddziały Luftwaffe do ochrony lotnisk.
    Kettenkrady bez wahania można uznać za jedne z najbardziej uniwersalnych pojazdów Wehrmachtu podczas II wojny światowej. O ich przydatności świadczy fakt nagminnego wykorzystywania zdobycznych Sd.Kfz.2 przez żołnierzy alianckich.




 


SKOMENTUJ:
 
Nick:


Wpisz komentarz:

 
   
 



17 października 2012


Prawa Autorskie

UWAGA ! Zamieszczone na portalu zdjęcia nie należą do mnie; zostały umieszczone wyłącznie w celach edukacyjnych. Jeśli jesteś posiadaczem praw autorskich do któregoś ze zdjęć i nie życzysz sobie, aby były umieszczone na tym portalu proszę o kontakt : o2wojnie.cba.pl@op.pl

Autor: